New York Vlog Deel 2 + Verslag

Klik snel verder voor een verslagje van elke dag!

Dag 4: American Museum of Natural History, Central Park

Dag 4 begon in het American Museum of Natural History. Ondanks dat we op voorhand tickets hadden gekocht moesten we 1.5 uur aanschuiven. 1 Kassa voor een heel museum was wat weinig. Klantenservice was dus niet wat het moest zijn maar het museum zelf was zeker wel de moeite. Zo ongeveer elk dier dat ooit geleefd heeft staat in het museum. Ook hier weer best uitzoeken welke dingen je echt graag wil zien tenzij je de hele dag wil doorbrengen in een museum. Ook wel grappig dat ik dingen kon herkennen uit films.

Het museum ligt vlak naast Central Park dus na de lunch (foodcarts ftw!) en een lekkere pretzel wandelden we richting het Loeb Boathouse door Central Park. Daar huurden we wat fietsen en hebben we heel het park rond gereden. Geen video van de fietstocht vermits ik helemaal niet goed kan fietsen. Over zo’n toertje doe je misschien een klein uurtje en zo zie je alle kanten van het park. Een zwembad, ontelbare joggers, gezinnen, feestjes,.. Onderweg stopten we ook even bij het Guggenheim om het enkel langs buiten te bekijken.

Na een lange en warme fietstocht waren we wel toe aan een douche. Mijn ouders gingen uit eten terwijl mijn broer, zus en ik als echte New Yorkers Chinese Take-Out bestelden. Een lekkere avond chillen konden we wel gebruiken.

Dag 5: WTC, Liberty Island, Ellis Island, Soho

We begonnen met de 9/11 Memorial. Iets dat je zeker en vast moet bezoeken. Ze hebben er, naar mijn mening een erg mooie memorial van gemaakt. Staan op een plek waar meer dan 2000 mensen gestorven zijn doet iets met je. De memorial zelf is gratis maar voor het bijhorend museum moet je een kaartje kopen. Wij hebben het enkel bij de memorial gehouden.

Vanop de WTC site wandel je makkelijk via Wall Street naar Battery Park.Vanuit het park namen we de ferry richting Liberty Island. Dit was wel über toeristisch en druk maar toch ook weer iets dat je moet gezien hebben. Van Liberty Island namen we weer de ferry naar Ellis Island. Hier kwamen alle Europeanen aan voor de de VS in mochten. Ikzelf vind dergelijke musea erg leuk en ook hier heb ik me goed vermaakt. Zo leer je weer wat bij.

Weer aangekomen in New York namen we de metro richting Soho om nog wat te shoppen. We splitsten ons in 2 en ik ging samen met mijn zus langs TopShop, Sephora, Muji, Converse, Forever 21, Duane Reade,…

We sloten de avond af bij Balthazar, een erg populaire brasserie. Heerlijke gegeten, maar wel erg druk.

Dag 6: MET, Saks,Top of the Rocks

En weer begonnen we de dag met een leuk museum, het Metropolitan. Weer erg groot en indrukwekkend. Er staat gewoon een hele egyptische tempel in! Maar hier voor ieder wat wils, een muziek afdeling, beelden, romeinen,… De lunch daar was wel niet zo lekker dus zoek misschien iets anders als je daar op bezoek gaat.

Mijn papa was nog op zoek naar een bepaalde jeans dus gingen we langs Saks op Fifth Avenue. Hierna dronken we een vieruurtje in hun café.

Top of the Rocks is zo goed als aan de overkant van Saks dus dat was onze volgende stop. We hadden geluk want er was bijna niemand, op 10 minuutjes stonden we helemaal boven. EN wat was dat prachtig! Het was aangenaam warm, de zon begon onder te gaan en het was niet te druk. Ik kon er wel even blijven zitten. We hebben voor Top of the Rocks gekozen in plaats van het Empire State Building omdat je hier een meer gevarieerd zicht had. Het Empire staat in het midden van de stad maar Top of the Rocks staat vlak bij Central Park. Zeker iets wat je moet gezien hebben.

Na weer een lange dag besloten we van de chinese restjes op het appartement op te eten. Na zo’n week ben je best wel uitgeput.

Dag 7: Harlem, Bleecker Street

Zondag, perfecte dag voor een bezoekje aan Harlem. Mama had een wandeling uitgestippeld om dan te eindigen bij de Red Rooster. Dat restaurant kan ik jullie zéker aanraden. Heerlijke frietjes, komende van een belg is dat wel een compliment. Ik nam Mac’ n Cheese, mijn papa de typische Fried Chicken. Ondertussen werd er live gezongen door een echte soulzangeres. Heerlijke middag dus! Het restaurant ernaast, Sylvia’s, zou ook heel erg goed zijn.

Van de zwarte buurt terug richting Bleecker Street. Aan Abington Square zit Magnolia Bakery dus aten we een heerlijke cupcake in het parkje. Toen wandelden we heel Bleecker Street af. Een heerlijke buurt als je het mij vraagt. We gingen binnen in de leukste winkels zoals, Nars, Marc By Marc Jacobs, Bookmarc, Mulberry, Caudalie,.. Weinig kopen, veel kwijlen. De mannen van het gezin zaten ondertussen in een bar om de finale van het WK te bekijken.

En na al dat gewandel keerden we terug naar ons appartement want het was tijd om onze koffers te pakken. Nadat iedereen gepakt en gezakt was brachten we onze laatste avond door in een leuk restaurantje in Jersey.

Dag 8: Laatste inkopen, going home

We moesten al om 12u uit ons appartement maar onze vlucht vertrok pas om 19u. We verlieten ons appartement dus al ’s ochtends maar konden onze koffers nog een tijdje laten staan. Ik trok met mijn mama nog snel richting 5th Ave om Nike’s te kopen voor mama en nog wat bh’s voor mij bij Victoria Secret. De rest was ondertussen weer naar een gitaarwinkel. We zagen elkaar terug op Madison Square voor de lunch. Ook weer zo’n bekend gebouw maar geen must see als je het mij vraagt.

Terug in Jersey snel even omkleden in een klein kamertje waar onze koffers stonden en richting Newark Airport. Perfect op tijd en om 18.30u zaten we in het vliegtuig, klaar om te vertrekken, dachten we. Door een onweer werd het luchtruim gesloten en konden we pas opstijgen om 22.30u. Niet fijn om al in het vliegtuig te zitten, met ijskoude airco en geen eten. No Fun. Nuja, daar kon niemand iets aan doen natuurlijk, liever wat vertraging dan proberen op te stijgen in het onweer.

En toen zat de reis erop!  Als er nog vragen zijn, shoot!

Wat wil jij het liefst doen als je in NY bent?