New York Vlog deel 1 + verslag

Tjoens – Can’t You Be Here
Tjoens – In the Night On a Bench
Tjoens – Everyone Around

Klik snel verder voor een verslag per dag!

Dag 1 ( niet op video)

We vertrokken ‘sochtends in België rond 10u. Ideaal uur als je het mij vraagt en we kwamen aan om 13u plaatselijke tijd in New York. We namen een taxi vanaf de vlieghaven (Newark) naar ons appartement. Ik was op vakantie met mijn ouder, broer en zus dus kozen we voor een ruim appartement in Jersey City. In Principe niet in New York maar het uitzicht was geweldig en door de Path onder de Hudson te pakken stonden we op 10min aan het World Trade Center.

Bij aankomst op ons appartement zijn we eten gaan kopen en al wat gaan shoppen in de Newport Center Mall in Jersey. Een aanrader met Victoria Secret, Bath & Body Works, Sephora, CVS, Yankee Candle,…

‘S Avons staken we de rivier over om te gaan eten bij La Esquina, een Mexicaan in Soho. Als je aankkomt lijkt het een typische amerikaanse ‘Diner’ maar in de kelder zit een erg leuk restaurant verborgen.

Dag 2: Chelsea

We zijn de dag begonnen met een bezoek aan B&H, een elektronica winkel waar je moet geweest zijn. Ik kocht er een koptelefoon en mijn papa kocht er een lens voor zijn fototoestel. Het is er vele goedkoper dan in België en de winkel is echt E-Norm!

Hierna langs de muziekwinkel Sam Ash om wat te speuren naar een gitaar voor mijn papa. Ook een paradijs voor de muziekliefhebber.

Vervolgens een echte aanrader als je het mij vraagt, de High Line. Misschien was dit zelf een van mijn favorieten van heel de reis. Vroeger was het een spoorweg maar nu hebben ze er een erg mooi parkje van gemaakt. Super verzorgd en zo kan je even ontsnappen aan de warmte en de drukte.

Deze hebben we helemaal gevolgd tot in Chelsea Market. Vroeger de Oreo Fabriek, nu een plekje waar je heerlijk kan eten. Wel druk maar je hebt de keuze uit ongelooflijk veel verschillende zaakjes. De Lobster Roll bij het visrestaurant is goddelijk!

Hierna zijn we van de High Line gegaan en kwamen we in een duurdere buurt met winkels van Diane Von Furstenberg en exclusieve Levi’s jeans. Even doorwandelen en dan kwamen we de Urban Outfitters tegen en nog een gitaarwinkel. Hierna zijn we terug naar ons appartement gegaan vermits we doodmoe waren en het ongelooflijk warm was. ‘S Avonds zijn we ergens in Jersey gaan eten waarvan ik de naam ook niet meer weet. Het was niet bepaald lekker en erg onvriendelijke bediening.

Dag 3: 5th Ave, Grand Central, Times Square

Als eerste dronken we een koffie/thee en aten we een ongelooflijk zware cupcake in Grand Central. Dit station zie je zo vaak in films dus ik vond het wel leuk om het eens in het echt te zien.

Hierna had ik een wandeling uitgestippeld. Vanuit Grand Central wandelden we over Lexington Ave, via 53rd street naar Madison Ave en dan weer via 57th street naar 5th avenue, en zo weer naar beneden naar 53rd street om het MoMA te bezoeken. Zo kwamen we zo goed als alle winkels tegen die we wilden zien. Denk daarbij aan Victoria Secret, Nike Town, Saks, Apple Store en MAC.

Het MoMA was een erg leuk museum met de meest beroemde werken ter wereld. Schilders als Picasso, Andy Warhol, Salvador Dali, Monet, Manet, Munch, van Gogh, Magritte en zo kan ik nog even doorgaan.

Om de dag af te sluiten zijn we via Times Square naar The Theatre District gewandeld en hebben we, via de last minute tickets die mijn papa die middag had gekocht, Les Misérables gezien. Prachtige musical! Het idee ook dat je een musical kan bekijken op Broadway is ook erg fijn!

Dit was het eerste deel van mijn verslag! Overmogen komt het tweede en normaal laatste deel online maar dat is zeker niet het laatste New York artikel dat je kan verwachten. Er komen nog shoplogs en ik zou graag een artikel schrijven met wat praktische tips in verband met goedkope musicaltickets, restaurant, de metro, verblijfplaatsen e.d. Lijkt dit wat?

Welk New York gerelateerd artikel zou jij nog graag zien?