Filmreviews: The Scorch Trials, The Martian, Paper Towns

Posted in film, lifestyle by

Vandaag heb ik weer wat filmreviews voor jullie! Ik ging een aantal keer naar de cinema en wou dus wat films aan jullie laten zien! Vandaag bespreek ik The Scorch Trials, The Martian en Paper Towns.

Maze Runner: The Scorch Trials

Het leek me nog niet zo lang geleden dat ik de eerste Maze Runner zag maar blijkbaar was de tweede al uit. Als je de eerste nog niet hebt gezien zou ik nu stoppen met lezen. Ik kan namelijk niets zeggen over The Scorch Trials zonder de eerste te spoilen.
De film begint onmiddellijk waar de eerste eindigde en je zit onmiddellijk weer in de actie. Fijn begin vond ik, zo ben je snel weer in de film. Er zijn heel wat plottwists dus ik kan weinig zeggen zonder deze te verklappen maar The Scorch Trials is een stuk spannender en enger dan de eerste. Ik ben echt vaak super hard verschoten. Dat hebben best veel films, vergelijk de eerste Harry Potter maar eens met de laatste. Ook vind ik de verhaallijn van Wicked erg leuk. Zijn ze nu goed of slecht? Je moet je mening echt vaak aanpassen en weer terug. Normaal is het duidelijk dat het hoofdpersonage aan de ‘goede’ kant staat maar nu vraag je je soms af of hij wel gelijk heeft. Ik vond het een erg leuke film en ook het vriendje kon hem wel smaken. Het enige minpunt is dat we nu weer een jaar moeten wachten op het vervolg. Als ik mijn zusje die de boeken heeft gelezen mag geloven wordt het alleen maar spannender en beter. Nu als je de boeken hebt gelezen kan de film wel een serieuze teleurstelling zijn vermits hij enorm verschilt van de boeken. Zelf heb ik ze niet gelezen maar ik haat het normaal echt wanneer dit gebeurt.

IMDb cijfer: 6,9
Mijn cijfer: 8

The Martian

In The Martian wordt Mark Watney (Matt Damon) per ongeluk alleen achtergelaten op Mars. Dus dan moet hij er zien te overleven en een manier vinden om weer op aarde te raken. Niet simpel kan ik je vertellen. Ik hou wel van wat Sci-Fi en films die zich in de ruimte afspelen (Interstellar!!!). Ik vond het er allemaal nog vrij realistisch en plausibel uitzien, hoewel ik weinig ken van de ruimte en de omstandigheden. Uiteraard speelt het zich in de toekomst af vermits we nu nog niet met mensen op aarde raken. Matt Damon levert weer een topprestatie en de film zag er ongelooflijk goed uit. Ga hem zeker bekijken in de cinema! De visuele effecten en de omgevingen zijn super mooi. Ik vond het écht een goede film!

IMDb cijfer: 8,2
Mijn cijfer: 9,3

Paper Towns

Ik ben zot van John Green. Zijn boeken zijn stuk voor stuk erg goed en de verfilming van The Fault in our Stars vond ik minstens even goed als de boek. Paper Towns is niet mijn favoriete boek van John Green maar ik heb het met plezier gelezen. De film vond ik echter maar half zo goed als het boek. Ten eerste houden ze zich niet altijd even goed aan het boek en vond ik de chronologie van het boek beter en logischer. Cara Delevingne is niet de actrice die ik me bij Margo had voorgesteld tijdens het lezen. De andere acteurs vind ik trouwens wel erg leuk hoor. Ik vind de film vrij neutraal en emotieloos ten opzichte van het boek en het zelfmoordkantje komt ook niet voor in de film. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me af en toe zelfs verveelde tijdens de film. Spijtig want John Green is echt heel erg leuk en The Fault in our STars was ook een geweldige film maar deze kon me echt niet bekoren. Waarschijnlijk is hij leuker als je de boeken niet hebt gelezen.

IMDb cijfer: 6,5
Mijn cijfer: 6,5

Zo dat waren de films die ik de afgelopen tijd gezien heb! Ik kijk enorm uit naar het laatste deel van The Hunger Games wat binnen enkele weken uitkomt en ook Star Wars 7 lijkt me méga tof. Er zullen dus nog wat reviews volgen!

Hanna